Saturday, September 1, 2007

STUDIO GHIBLI


Studio Ghibli. Japans drömfabrik. Jag är så galet frälst! Måste tacka mina vänner Markus och Christer för att de öppnat den här världen för mig. Det har ALLT! Har långifrån sett alla filmer men de jag HAR sett, "Princess Mononoke", Howl's moving castle", "Spirited away", Nausicaa-Valley of the wind" och " My neighbour Totoro" är rakt igenom MAGI. Och magi söker ju jag. Hehe. Ska nu beställa resten på olika utgåvor (vill ha Ghibli boxen med ALLA filmer men den är svår att hitta och DYYYR). Den nedre bilden är tagen från "Tales from Earthsea" som jag skakar av sug att få se!! Och snart släpper Studion en sprillans ny, "Ponyo on a Cliff". Hayao Miyazaki, hjälte! Känns inte som jag kan få nog av fantasi.....

2 comments:

michael said...

Åh vad underbart att äntligen kunna få ta del av Saltes filmåsikter i text!har längtat efter det. Och jag kan inte annat än att hålla med, Miyazaki är en räddare i nöden!

Anonymous said...

Skönt att ha en läsare... Hehe. Värdesätter att du är intresserad. Du bloggarvarg...