Sunday, July 29, 2007

Bloody Sunday

Såg just "28 weeks later". Galet snyggt foto! Och temat är något som sätter fart på min tacksamhet. Som vanligt ska jag hålla slöjningsfaktorn på ett minimum, men jag kan säga att filmen har sina blodiga stunder. Och det är min rubrik. Känslig på äldre dar? Som förvirrad tonåring var det inga problem att mata sönder skallen med splatter och skräck. Så jag tackar för utvecklingen för jag mådde INTE bra som tonåring. Har dock aldrig vart nåt hardcore fan av horror/splatter/slash/gore men visst, jag kollade. "Event Horizon", Paul W S Andersons enda ljusglimt, är fortfarande en intern kanonrulle. Och jag, som så många andra, diskuterade sanningshalten i filmer som "Cannibal Holocaust" på rasterna. Tänk om det var en (snuff-movie)...sjukt! Men nu spottas det ut "Hostels" och "The hills have eyes" och "Saws" och jag känner bara, nej! Ingen ork, ingen lust, ingen gnaist...inget. Har blivit ombedd att se "Switchblade Romance" men jag tror jag avstår. Idag matar jag hellre min lilla skalle med vackra saker. Med skönhet. Vill jag bli skrämd, då söker jag på annat håll.

1 comment:

MAS said...

Meh!?! Ingen film i augusti? Keep it up biaatch!
KLEM